Het maximaal toegestane gewicht voor vrachtauto’s bij grensoverschrijdend vervoer in de Benelux moet naar 50 ton, vindt TLN. De brancheorganisatie bespreekt deze wens volgende week met zijn Vlaamse, Waalse en Luxemburgse zusterorganisaties.

Pagina-inhoud

​De wens volgt op het besluit van Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV) vorige week, dat zij nu graag in Vlaanderen ook een maximaal toegestaan gewicht van 50 ton zien, in plaats van de huidige 44 ton. In Wallonië geldt sinds 1 mei ook een maximum van 50 ton. In Nederland is dat al jaren zo. In Luxemburg geldt nu nog wel een maximum van 44 ton.

Over grenzen in Benelux

TLN steunt de oproep van TLV en gaat graag nog een stap verder. TLN wil dat in de gehele Benelux hetzelfde maximum toegestane gewicht geldt en dat het ook mogelijk moet zijn om met een vrachtauto de grenzen van de afzonderlijke landen in de Benelux over te gaan.

Liefst in de gehele EU

In de Europese Unie geldt een maximum toegestaan gewicht van 40 ton; de Benelux heeft als uitzondering de mogelijkheid daarvan af te wijken. Het liefst ziet TLN dat in de gehele EU een maximum van 50 ton geldt en dat ook grensoverschrijdend vervoer met dat gewicht mogelijk moet zijn. Het is niet waarschijnlijk dat dit op korte termijn gebeurt: dit is een traject dat wat langer kan duren.

bron:TLN
Share with your friends:

Het juridisch werkgeverschap; de verloning en uitbetaling voor De-Trans,
worden verzorgd door ons externe administratiekantoor About Payrolling & Services B.V. (KvK nr. 30181489).
About Payrolling & Services B.V. is ABU lid.
About Payrolling & Services B.V. is tevens SNA gecertificeerd.
Alle uitzendmedewerkers van De-Trans werken dan ook conform de regels van de ABU-CAO.

Op de dienstverlening van De-trans detachering zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, welke bij het KvK te Den Haag gedeponeerd zijn onder nummer 27320123.
© 2008 KvK nummer 27320123   download ons klachten reglement
SITEMAP